IMPROVING MARITIME TRANSPORT EFFICIENCY AND SAFETY IN THE ADRIATIC
INTESA PROJECT ESTABLISHES A NETWORK AMONG THE NATIONAL MARITIME ADMINISTRATIONS OF ITALY AND CROATIA AND MAIN PORT AUTHORITIES OF THE ADRIATIC SEA (VENICE, TRIESTE, RAVENNA, ANCONA, BARI, RIJEKA, PLOCE AND SPLIT) WITH THE SCOPE OF HARMONIZING AND OPTIMIZING THE PROCEDURES OF THE COMPLETE MARITIME TRANSPORT PROCESS IN ORDER TO MAKE PORT AND MARITIME TRANSPORT SYSTEM MORE EFFICIENT AND SAFE. ALL THE PHASES OF MARITIME TRANSPORT ARE CONSIDERED: DEEPSEA TRAFFIC - ENTRANCE/EXIT IN PORT - BERTH AND GATE IN GATE OUT. ONLY IF ALL THE PROCEDURES RELATED TO THESE 3 PHASES ARE OPTIMIZED AND WELL CONNECTED AMONG THEM THE WHOLE TRANSPORT PROCESS IS EFFECTIVE. FOR THIS REASON, THE PROJECT AIMS AT IMPROVING ADRIATIC MARITIME TRANSPORT SYSTEM ADDRESSING SPECIFIC PROBLEMS IN: ¿ PORT LAND SIDE: TO OPTIMIZE THE PORT PROCEDURE FROM UNLOAD OF THE CARGO FROM THE SHIP TO THE FORWARD BY TRAIN OR TRUCK AND VICEVERSA ¿ PORT SEA SIDE: TO OPTIMIZE THE PROCEDURE TO ENTER AND EXIT FROM THE PORT, AVOIDING WA
Indicatori di realizzazione
Numero di progetti di cooperazione finanziati
- Previsto
- 1 num
- Effettivo
- 1 num
Improved multimodal transport services
- Previsto
- 14 num
- Effettivo
- 13 num
- Slide 1
- Slide 2
Nome | Ammontare |
---|---|
Unione europea | 2462008.00 |
Fondo di Rotazione | 265561.50 |
Altra fonte pubblica | 168910.50 |
Anno | Ammontare | Ammontare cumulato | Percentuale su finanziamento pubblico |
---|---|---|---|
2001 | 654.63 | 654.63 | 0 |
2002 | 0 | 654.63 | 0 |
2003 | 0 | 654.63 | 0 |
2004 | 0 | 654.63 | 0 |
2005 | 0 | 654.63 | 0 |
2006 | 0 | 654.63 | 0 |
2007 | 0 | 654.63 | 0 |
2008 | 0 | 654.63 | 0 |
2009 | 0 | 654.63 | 0 |
2010 | 0 | 654.63 | 0 |
2011 | 0 | 654.63 | 0 |
2012 | 0 | 654.63 | 0 |
2013 | 0 | 654.63 | 0 |
2014 | 0 | 654.63 | 0 |
2015 | 0 | 654.63 | 0 |
2016 | 0 | 654.63 | 0 |
2017 | 1388.40 | 2043.03 | 0 |
2018 | 0 | 2043.03 | 0 |
2019 | 390858.48 | 392901.51 | 13 |
2020 | 473931.78 | 866833.29 | 29 |
2021 | 824771.84 | 1691605.13 | 58 |
2022 | 876614.17 | 2568219.30 | 88 |
Stato di avanzamento del progetto
Soggetti
- Programmatore
- REGIONE DEL VENETO
- Attuatore
-
RETE AUTOSTRADE MEDITERRANEE PER LA LOGISTICA LE INFRASTRUTTURE ED I TRASPORTI SOCIETA PER AZIONI
MINISTERO DELLE INFRASTRUTTURE E DEI TRASPORTI - COMANDO GENERALE DEL CORPO DELLE CAPITANERIE DI PORTO - GUARDIA COSTIERA (MIT ¿ COGECAP)
MINISTARSTVO MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE (MMPI)
LUCKA UPRAVA SPLIT
LUCKA UPRAVA RIJEKA (PRA)
LUCKA UPRAVA PLOCE
DR¿AVNI HIDROMETEOROLO¿KI ZAVOD (DHMZ)
AUTORITA DI SISTEMA PORTUALE DEL MARE ADRIATICO SETTENTRIONALE
AUTORITA DI SISTEMA PORTUALE DEL MARE ADRIATICO ORIENTALE
AUTORITA DI SISTEMA PORTUALE DEL MARE ADRIATICO MERIDIONALE
Visualizzati i primi 10 soggetti di 12 - Beneficiario
- AUTORITA DI SISTEMA PORTUALE DEL MARE ADRIATICO SETTENTRIONALE
Ambito di programmazione
- Fondo Europeo di Sviluppo Regionale (FESR)
- Fondi Strutturali relativi alla programmazione 2014-2020
- Programma
- PROGRAMMA FESR INTERREG ITALIA-CROAZIA
- Asse
- MARITIME TRANSPORT
- Obiettivo specifico
- Improve the quality, safety and environmental sustainability of marine and coastal transport services and nodes by promoting multimodality in the Programme area
Altri progetti sul territorio
Stesso tema
RADDOPPIO BARI S. ANDREA - BITETTO | € 421.465.928 |
BARI SUD (BARI CENTRALE - BARI TORRE A MARE) | € 391.000.000 |
RADDOPPIO BARI-TARANTO E CTC INTERA LINEA | € 151.604.004 |
PORTO DI BARI - STRADA CAMIONALE | € 97.000.000 |
VELOCIZZAZIONE ADRIATICA: UPGRADING TECNOLOGICO FOGGIA¿BARI¿BRINDISI | € 92.000.000 |